dimarts, 8 de març del 2011

Incrementar la Intel.ligència Emocional a través del Coaching

Entendre i saber interpretar les teves pròpies emocions i les emocions de les altres persones que hi ha al teu voltant. Aquesta és una habilitat que no tothom la té d'una manera innata. Però, el no tenir-la no és motiu per a no desenvolupar-la.

La Intel.ligència Emocional és la que permet que persones que no posseeixen una ment brillant en temes com les matemàtiques, la física o la història (per dir algunes matèries) triomfen en qualsevol àmbit. Són aquell tipus de persona que saben relacionar-se, agafen el millor de cada persona, aprenen, es superen dia a dia.


Les persones amb Intel.ligència Emocional, a més, són persones conciliadores, saben com relacionar-se amb les altres persones, dominen les relacions interpersonals. Al seu voltant hi ha un clima de confiança i fan que els seus interlocutors es sentin còmodes. Generen situacions de benestar, eviten confrontacions innecessàries, saben molt bé com controlar les seves emocions. Poden treure profit de les situacions de conflicte.

El fet de tenir aquest tipus d'Intel.ligència permet tenir eines suficients, recursos per comunicar-se millor, i, poder negociar els conflictes amb les altres persones que van surgint en el dia a dia.

També podem dir que aquest tipus de persones es gestionen millor el seu temps i saben conciliar de millor manera la seva vida familiar i professional.

La Intel.ligència Emocional no té per què ser innata en les persones. És una habilitat que es pot adquirir, o pot ser ja es té i sols cal desenvolupar-la. Com es pot aconseguir? Una manera és a través del Coaching.

El Coaching és l'art de treballar amb les altres persones, és una tècnica que permet que la persona es conegui molt millor per esforçar-se a ser milllor. És superació, treure el millor de la persona, el "Buda d'Or" que es porta a l'interior. És l'art de l'Excel.lència.

A través del Coaching s'aconsegueix una fita, un objectiu, s'aconsegueix el desenvolupament d'habilitats específiques.

El mètode que es fa servir és la conversa, sobretot. Per mitjà d'aquesta conversa la persona s'adona del que fa fins el moment i com fer per canviar-ho. Altres eines de les quals es fa servir el Coaching són tallers, seminaris i pràctiques supervisades pel coach.

La gestió del temps, la resolució de conflictes, les creences limitadores, la identificació, reconeixement i control de les emocions, el desenvolupament de l'empatia, l'escolta,... Totes són habilitats que podem desenvolupar a través del Coaching.

No et tanquis al canvi.... Coaching és canvi.

Núria Mateo

Coaching Barcino

http://www.coachingbarcino.com

nuria@coachingbarcino.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada